مزایای استفاده از فایبر سمنت برد در خانه های پیش ساخته
نوشته شده توسط : adorn

مزایای استفاده از فایبر سمنت برد در خانه های پیش ساخته : خانه های پیش ساخته و یا قابل حمل به تازگی جای خود را در شهرها بزرگ و پرجمعیت باز کرده اند. سازندگان خانه های پیش ساخته در ساخت این خانه ها از مصالح و ابزاری استفاده می کنند که علاوه بر جابجایی راحت ، وزن سبکی داشته باشد و همین طور از استحکام بالایی بر خوردار باشد. امروزه تولید کنندگان خانه ها پیش ساخته از فایبر سمنت برد در ساخت محصولاتشان استفاده می کنند.

چرا تولید کنندگان خانه های پیش ساخته از فایبر سمنت برد در ساخت این خانه ها استفاده می کنند؟

مزایای استفاده از فایبر سمنت برد در خانه های پیش ساخته

مزایای استفاده از فایبر سمنت برد در خانه های پیش ساخته

از زمانی که تکنولوژی فایبر سمنت برد شناخته شد ، تولید کنندگان خانه های قابل حمل و پیش ساخته ، برای ساخت خانه های خود به این مصالح گرایش پیدا کردند، اما دلیلش چه بود؟

عایق رطوبت : خانه های پیش ساخته مشخص نیست که به کدام شهر و کدام منطقه فرستاده می شوند ، بنابراین ممکن است این خانه ها به عنوان ویلا درکنار دریا استفاده شود پس باید به طور صد در صد عایق رطوبت باشد که فایبر سمنت برد دارای این ویژگی است.

استحکام بالا : خانه های پیش ساخته ، ممکن است در طول یک سال چند بار جا بجا شوند بنابراین باید از استحکام بالایی برخوردار باشند ، که در میان مصالح فایبر سمنت برد داری این ویژگی است.

تنوع بالا : در ساخت خانه های پیش ساخته مانند یک خانه معمولی باید کلیه موارد مربوط به طراحی دکوراسیون رعایت شود ، لذا سازندگان خانه های پیش ساخته می توانند از فایبر سمنت برد هم در کف و سقف ، هم در آشپزخانه و هم در سرویس بهداشتی و هم نمای ساختمان استفاده کنند که خود کمک بزرگی در طراحی داخلی و هدر نرفتن وقت می شود.

سرعت بیشتر : کار کردن با فایبر سمنت برد ، سرعت ساخت و ساز را افزایش می دهد و فرقی نمی کند که شما سازنده آپارتمان باشید یا خانه های قابل حمل > این نکته برای همه حائز اهمیت است.

مقرون به صرفه بودن : استفاده از فایبر سمنت برد نسبت به سایر مصالح برای سازندگان مقرون به صرفه است.

مقاومت در برابر زلزله : در مناطق زلزله خیز مانند ایران، یکی از پارامترهای مهم در ساختمان سازی کاهش وزن ساختمان است. چرا که نیروهای زلزله با وزن ساختمان نسبت مستقیم دارد. بنابراین تکنولوژی انتخاب شده باید دارای جهت گیری کاهش وزن باشد.

انعطاف پذیری در تولید : فناوری تولید خانه های پیش ساخته قابلیت انعطاف پذیری در تولید ساختمان را داراست به نحوی که طرح نقشه های مختلف ساختمان با اندکی تغییر قابلیت ساخت را دارا می باشد وحتی بعد از نصب و چندین سال استفاده می توان در معماری این ساختمان ها تغییر ایجاد کرد.

ایمنی در ساختمان : بحث ایمنی، از مهمترین مسائل صنعت ساختمان است چرا که با سلامتی انسان ها سر و کار دارد. در ساختمانهای سنتی چون وزن دیوار بسیار سنگین است در اغلب موارد سازه تنها توان برپا نگاه داشتن ساختمان را دارد و به همین دلیل در زلزله های نه چندان قدرتمند شاهد ویرانی های عظیم در شهرها هستیم.

مزایای استفاده از فایبر سمنت برد در خانه های پیش ساخته

مزایای استفاده از فایبر سمنت برد در خانه های پیش ساخته

دیگر ویژگی های فایبر سمنت برد در ساخت خانه های پیش ساخته

۱. حذف استفاده از سیمان به صورت ملات

۲. کاهش در هزینه تمام شده ساختمان به دلیل سرعت بی نظیر در ساخت

۳. کاهش وزن ساختمان

۴. کاهش زمان برگشت سرمایه از حدود ۲ سال در شیوه سنتی به ۱ ماه

۵. حذف ضایعات مواد اولیه و استفاده بهتر از منابع ملی

۶. صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل استفاده از ۳ تا ۷ لایه عایق

۷. افزایش عمر واستحکام ساختمان





:: برچسب‌ها: مزایای استفاده از فایبر سمنت برد در خانه های پیش ساخته ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: